حضور ادبا و شعرای ترکمن در منزل دکتر صدیق و عرض تسلیت

 

 

جمعی از ادیبان و شاعران ترکمن از جمله منصور طبری، ولی محمد خوجه؛ کاشف نسخه سوم دده قورقوت، غفار اخگر و صوفی راد با حضور در منزل دکتر صدیق ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مادر بزرگوار استاد گرامی دکتر حسین محمدزاده صدیق با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار  دکتر مرتضی مجدفر، مهندس علیرضا صرافی و آقای اکبر صالحی نیز حضور داشتند.

در این دیدار که از کتابخانه وقتی دکتر صدیق نیز بازدید شد، هماهنگی هایی در خصوص انتشار کتاب های ترکی و ترکمنی از جمله نسخه سوم کتاب دده قورقوت انجام شد.

ولی محمد خوجه؛ کاشف نسخه سوم دده قورقوت تاکید کرد که این نسخه را پس از یافتن برای دکتر صدیق آوردم و ایشان در مدت چند ماه کارعلمی دقیقی بر روی آن انجام داده اند که به زودی توسط موسسه ائل بیلیمی که آقای مهندس علیرضا صرافی مدیریت آن را برعهده دارد منتشر خواهد شد.

ولی محمد خوجه درباره حواشی ایجاد شده در خصوص کشف نسخه خطی دده قورقوت، از جو سازی ها و سخنان نسجیده عده ای ادیب نما اظهار تاسف کرد و این اقدامات را محکوم کرد.

دکتر صدیق نیز در این دیدار از اینکه این اثر در دنیا مطرح شده است اظهار خوشحالی کرد و گفت: به زودی با همراهی و همکاری جمعی از متخصصین ایرانی این اثر را به شکلی علمی و کامل ارائه خواهیم داد.

شایان ذکر است، در مدت زمان کوتاهی که این اثر کشف شده است، تاکنون سه بار منتشر شده است که سهم محققین ایرانی در پژوهش روی آن چشمگیر بوده است. به طوریکه از سه کتاب منتشره در ترکیه به جز یکی که آقای دکتر متین اکیجی کار کرده اند، مولف دو اثر دیگر ایرانی هستند. یعنی دکتر یوسف آزمون، سارا بهزاد، شهروز آق آتابای، نعمت اله یعقوبی و ناصر شاهگلی.

 

این اثر به زودی در ایران منتشر خواهد شد

مهندس علیرضا صرافی نیز در این دیدار تاکید کرد: همزمان آقای دکتر حسین محمدزاده صدیق نیز کتابی تهیه نموده اند که متن آن را در اختیار موسسه ائل بیلیمی قرار داده اند تا مورد استفاده قرار گیرد. او گفت: موسسه ائل بیلیمی نیز طبق یک موافقت نامه با آقای خوجه اقدام به تشکیل یک هیئت علمی 15 نفره نموده و نتیجه کار خویش را طی یک ماه آتی به انجام رسانده و آماده چاپ خواهد کرد.

 

گالری تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید